TAK SELALUNYA INDAH


ku sangkakan panas hingga ke petang,
rupanya hujan di tengah hari.

hidup tak selalunya indah. langit tak selalu cerah. malam tak berbintang. itulah lukisan alam. kita tak boleh letak expectation yang terlalu tinggi untuk sesuatu perkara. yupppp! undeniably, we must have our own goal in achieving successful life. but, it depends on your ability. bukan tak nak berdaya saing! tetapi takut jatuh dari langit ke tujuh. sakit! cuba sikit-sikit. buat slow-slow. insyallah results tidak akan mengecewakan. sekiranya tidak seperti yang diimpikan, namun serba sedikit tidak terlalu sakit untuk ditelan.

tiada satu benda pon di dunia ni kita boleh dapat dengan mudah hanya dengan petik jari. tapi kalo nak dapat penyakit, iye memang senang je. tak mintak pon dapat. nauzubillah. semuanya kena usaha. nak makan kena usaha. carik duit, beli bahan masak, kemudian baru lah masak and lastly dapatlah makan. nak mandi pon kena usaha juga. pergi bilik air dan sucikan diri. mana boleh nak mandi je, tetiba dah siap dalam keadaan selesai mandi. begitu juga tidur. nak tidur kena lah pejam mata dan baring. kalau tak macam mana nak dapat tidur dalam erti kata yang sebenarnya. kesimpulannya USAHA USAHA DAN USAHA! we do our best, and lets Allah decide for the rest. we are just a planner but not the decider.




0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

hABAQ mAi


Tinggalan Jejak

 

memBAKAR masa ♣ ♣ ♣ Free Blogger Templates ♣ ♣ ♣ Inspiração: Templates Ipietoon
Provided By Free Website Templates | Free CSS Templates | SEO Design

Free Joomla TemplatesFree Blogger TemplatesFree Website TemplatesFreethemes4all.comFree CSS TemplatesFree Wordpress ThemesFree Wordpress Themes TemplatesFree CSS Templates dreamweaverSEO Design